Jak dobierać felgi stalowe do samochodu

Auta kupowane na rynku wtórnym najczęściej nie posiadają już swoich oryginalnych felg aluminiowych. W ich miejsce poprzedni właściciele najczęściej wstawiają najtańsze stalowe, ponieważ oryginalne uległy uszkodzeniu albo po prostu mogą sprzedać je z dodatkowym zyskiem. Jeśli akurat kupiliśmy auto z najtańszymi, brzydkimi felgami stalowymi, możemy bardzo łatwo zmienić ten stan rzeczy. Jeśli przyjrzymy się ofertom sklepów motoryzacyjnych, szybko zauważymy że felgi stalowe 16 cali, czyli zdecydowanie najpopularniejszy dziś rozmiar, dostępne są bardzo szeroko i w różnych wersjach.

Wyróżniamy się na drodze

Posiadanie auta z felgami stalowymi wcale nie musi oznaczać, że pojazd będzie wyglądał „obciachowo”. Wprost przeciwnie – obserwuje się postępujące odchodzenie wielu producentów aut od felg aluminiowych na korzyść stalowych. Od pewnego czasu można je dostać w bardzo wielu różnych wersjach i wariantach. Jeśli więc będziemy rozglądać się za felgami stalowymi 16 cali, to trafimy na ogrom różnego rodzaju produktów. Wybierzmy więc taki wzór, który będzie najlepiej pasował do naszego auta i będzie po prostu się nam najbardziej podobał. Warto tutaj skorzystać z dobrodziejstw internetu i programów graficznych. Zróbmy zdjęcie samochodu z boku, a następnie na komputerze wklejajmy do niego kolejne zdjęcia felg, by przekonać się, jak będzie wyglądał efekt końcowy.

Parametry techniczne felg

Okazuje się jednak, że nie wystarczy po prostu zamówić dowolne felgi stalowe 16 calowe i liczyć, że wszystko będzie działać jak należy. Okazuje się bowiem, że musimy wziąć pod uwagę kilka bardzo istotnych parametrów, by felga pasowała do auta. Przede wszystkim jest to średnica otworu centrującego oraz rozstaw śrub. Jeżeli pomylimy się w doborze to niestety naszym nowym felgom stalowym 16 cali będziemy mogli się jedynie przyglądać w garażu, bo na samochód na pewno ich nie założymy. Na początek więc sprawdzamy rozstaw śrub oraz średnicę wspomnianego otworu na środku. Następna kwestia to dobór średnicy samej felgi. W tym wypadku mówimy o 16-calowych kołach, które pasują do znakomitej większości aut kompaktowych. Ostatnia kwestia to średnica poprzeczna, która zazwyczaj zawiera się w przedziale od 4 do 8 cali.

Jeżeli chcemy posiadać naprawdę niestandardowe felgi stalowe 16 calowe, to powinniśmy zdecydować się na wersję z niestandardowym ET. Oznacza to wysunięcie koła na zewnątrz względem piasty. Efekt jest bardzo ceniony przez osoby wykonujące tuning wizualny swoich aut. Trzeba jednak pamiętać by nie przesadzić, bo zewnętrzna krawędź felgi nie może wystawać poza obrys błotnika.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here